XL-BYG øger antallet af kædeforretninger i hovedstadsområdet

Danmarks største kæde af selvstændige byggecentre og tømmerhandlere sætter snart sit logo op på endnu en facade i Storkøbenhavn. Den 1. januar 2016 indtræder Rødovre Trælast A/S således i XL-BYG.
- XL-BYG er en af branchens stærkeste kæder og har samtidig det måske mest kendte brand. Det vil vi gerne være en del af. Derfor har vi valgt at træde ind i XL-BYG fra årsskiftet, fortæller ejer og adm. direktør Nils Stausgaard-Petersen, Rødovre Trælast.
Rødovre Trælast, der omsætter for knap 100 mio. kr., betjener primært det professionelle kundesegment i København og på Østsjælland.

I forbindelse med Rødovre Trælasts indtræden i kæden kommer XL-BYG op på 117 forretninger, der tilsammen har en årlig omsætning på ca. 7,5 mia. kr. XL-BYG er dermed fortsat Danmarks største forhandler af byggematerialer og byggemarkedsprodukter. Heraf kommer mere end 70 % af omsætningen fra det professionelle byggeri. - Vi er meget glade for, at Rødovre Trælast har valgt at være med i XL-BYG. Det ser vi som et bevis på, at vi skaber merværdi for forretningerne, oplyser adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen, XL-BYG.

For yderligere oplysninger kontakt venligst adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen på tlf. nr. 2912 5751 eller Nils Stausgaard-Petersen, Rødovre Trælast på tlf. nr. 4010-1212.