Spræl i børneværelset med spændende farver og tapeter

De fleste børn elsker farver og fantasifulde mønstre. Farver inspirerer til kreativitet og leg. Men farver kan også bruges til at skabe hygge og hulestemning i børneværelset, og som udsmykning eller rumdeler.

Med farver kan man f.eks. signalere, hvor i rummet der soves og hvor der leges.

Ifølge eksperter fra malingproducenten Sadolin er tendensen indenfor boligindretning i disse år, at store farveflader kombineres med spændende mønstrede eller strukturerede tapeter. Nye trykteknikker får så forskelligartede motiver som for eksempel mursten og dyreskind til at se fuldstændig livagtige ud. Tapeter opsat på enten hele vægge eller som enkelte, afgrænsede felter, tilfører hjemmet dynamik og energi, og skaber samtidig et fantasifuldt og charmerende særpræg for dem, der ikke vil ligne alle andre.

Gratis farveprøver gør valg af maling nemmere

XL-BYG kædens mange forretninger har ansat faguddannede medarbejdere i maleafdelingen. Her kan du hente rådgivning i valg af maling og tilbehør, så du får både den rigtige maling og de pensler, malerruller eller afdækningstape, der passer til lige netop dit projekt. I XL-BYG forretningerne kan du også få lavet farveprøver, så du ikke behøver at købe en hel spand maling, før du er sikker på dit farvevalg.
Hvis du vil glæde dine børn med nye farver i børneværelset, er det en god idé at købe den maling, du skal bruge, lige nu hvor landets mange byggecentre holder udsalg. For eksempel kan du i ugerne 7-9 spare op til 50 % på udvalgte kvalitetsprodukter fra Sadolin i XL-BYG.

11. februar 2014

Tapet med hvide mursten kombineret med multifarvede bogstaver giver sammen med den friske limegrønne vægmaling masser af dynamik til børneværelset.