Shop byggevarer online og afhent dem i det lokale byggemarked

Nu kan gør-det-selv folket spare tid ved at shoppe byggevarer online og selv afhente de færdigpakkede varer i byggemarkedet. XL-BYG lancerer click & collect pakkeshop.

Med lanceringen af XL-Pakkeshop gør XL-BYG kæden det nu endnu nemmere for handymænd og -kvinder at købe byggevarer til deres gør-det-selv projekter. Fremover kan kunderne nemlig i ro og mag sidde hjemme i sofaen og udvælge byggevarer på kædens webshop for derefter at hente dem færdigpakkede i den lokale XL-BYG forretning.

- Vi ser i stigende grad en interesse for at shoppe byggevarer på nettet. Men samtidig giver kunderne også udtryk for, at det kan være besværligt enten at være hjemme, når varerne leveres med fragtmanden, eller at skulle hente dem på posthuset, som i dag ofte ligger langt væk, siger Alice Monberg, marketingchef i XL-BYG. – Derfor lancerer vi nu XL-Pakkeshop, så kunderne i stedet kan afhente byggevarerne i en XL-BYG forretning, de selv vælger.

Gratis fragt og besked, når varen er klar

- Når pakken ligger klar i den ønskede pakkeshop, modtager kunden besked om, at varen kan afhentes. Dermed kommer kunden aldrig til at køre forgæves efter sine indkøb, påpeger Alice Monberg. - Vi har samtidig etableret en separat skranke, hvor pakkeshopvarerne kan afhentes, så man hurtigt kan få sine varer udleveret og komme videre. Den nye click & collect løsning er således en både nem og bekvem måde at handle på, uddyber marketingchefen.

Ifølge Alice Monberg har XL-BYG valgt at gøre fragt af varer, der afhentes i XL-Pakkeshop, gratis for kunderne. – Fragt af især tunge byggevarer er en bekostelig affære, men hvis kunden vælger selv at afhente varerne i forretningen, er både plukning og pakning af varerne samt fragten en gratis service i XL-BYG, slutter Alice Monberg.

XL-BYG kædens nye pakkeshop.