Gratis vejledning til efterårets gør-det-selv projekter

Det er blevet tid til at fokusere på de indvendige gør-det-selv projekter i boligen. Trænger ydervæggene til ekstra isolering eller skal vinduerne gøres klar til endnu en kold vinter, er der god hjælp at hente i den nye udgave af det elektroniske magasin Gør-det-selv Guiden fra XL-BYG.

Få en lunere bolig og spar samtidig på varmeregningen

I den nyeste udgave af magasinet sættes fokus på at skabe et bedre indeklima i boligen. Læs for eksempel om hvordan varmeudsivning let kan stoppes ved, at ydervæggene isoleres indvendig med mineraluld og gipsplader. Eller få hjælp til at gennemgå døre og vinduer for at sikre, at de er tætte og holder på varmen i den kolde tid. Begge tiltag giver ikke blot en lunere bolig, de hjælper også til at holde varmeregningen i ro.

Godt lydmiljø med akustikplader

Miljøet i boligen kan også forbedres på anden vis. Ved opsætning af akustikplader på lofterne i de rum, hvor der er mest støj, dæmpes lydniveauet betragteligt. - Vi ser ofte, at akustikplader benyttes i åbne kontorlandskaber, produktionslokaler eller andre steder, hvor der er en del støj, fortæller marketingchef Alice Monberg fra XL-BYG. Hun peger på, at loftpladerne i høj grad også egner sig til brug i moderne boliger, hvor der i dag anvendes mange hårde materialer som glas, stål og beton, og hvor der ofte er højt til loftet. - Akustikplader sikrer ikke bare, at lydmiljøet forbliver behageligt, selvom boligen er moderne indrettet, de giver også et råt og rustik touch til boligens udtryk, uddyber marketingschefen.
Udover at være lydabsorberende, er loftpladerne også nemme at montere, hvilket demonstreres i en grundig trin-for trin-vejledning i Gør-det-selv Guiden.

Gode råd er gratis

Gør-det-selv Guiden fra XL-BYG er Danmarks største gratismagasin for gør-det-selv folket. Magasinet guider danskerne sikkert gennem deres projekter i og omkring hjemmet med grundige trin-for-trin film, billeder og beskrivelser.
Guiden kan hentes på www.xl-byg.dk/goer-det-selv. Det er også muligt at tegne et gratis abonnement på magasinet, så man automatisk modtager besked, hver gang det udkommer.

Gør det selv-håndværkeren opsætter akustikplader.

XL-BYG Gør-det-selv Guiden oktober 2013