Ditas ændrer navn til XL-BYG og øger antallet af kædeforretninger

Danmarks største indkøbsselskab for selvstændige byggecentre og tømmerhandlere toner rent flag. Den 1. januar 2016 skifter virksomheden navn til XL-BYG.
- XL-BYG er et af branchens stærkeste brands, og det ønsker vi at udnytte. Derfor har vi valgt at skifte navnet på det bagvedliggende, anonyme moderselskab ud med det navn, som de fleste danskere kender os under, fortæller adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen.

Med 116 forretninger og en samlet årlig omsætning på ca. 7,5 mia. kr. er XL-BYG kæden Danmarks største forhandler af byggematerialer og byggemarkedsprodukter. Heraf kommer mere end 70 % af omsætningen fra det professionelle byggeri. At moderselskabet vælger at skifte navn nu, kan ses som et udtryk for den fremtrædende position, som XL-BYG har i markedet.

Samtidig med navneskiftet øger kæden antallet af forretninger. - Vi er i den lykkelige situation, at en række af de andelshavere, som tidligere valgte at stå udenfor XL-BYG, har givet udtryk for, at de gerne vil med på vognen. Fra årsskiftet forventer vi således at komme op på ca. 120 XL-BYG forretninger. Dermed bliver vi endnu bredere geografisk repræsenteret og således lettere tilgængelig for vore mange professionelle og private kunder, uddyber direktøren.

Fakta:
Ditas a.m.b.a. er det største indkøbsselskab i trælast- og byggemarkedsbranchen i Danmark. Ditas er endvidere moderselskab for XL-BYG - Danmarks største markedsføringskæde inden for byggemarkeds- og trælastvarer. Ditas ejes af 52 andelshavere, der tilsammen har 127 tømmerhandler og byggemarkeder over hele Danmark, heraf er de 116 med i XL-BYG. Se mere på www.ditas.dk. For yderligere oplysninger kontakt venligst adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen på tlf. nr. 29125751.

Adm. direktør Thorbjørn Sejer Jensen